Hosszú ideje nem jelentkeztem.
Ennek az oka, hogy sajnos a járvány helyzetben kialakult, felelőtlen, meggondolatlan egészségügyi rendszer kishíján tragédiát okozott a családunkban.
Egyenlőre még mindig nem tudok indulatok nélkül írni a történtekről, ezért erre a későbbiekben visszatérek. Bár elképzelhető, hogy akkor sem fogom tudni fékezni a dühömet!
Most, azonban más jellegű témával kapcsolatban szeretnék megosztani egy nagyon tanulságos történetet, bízva abban, hogy fel tudom hívni az emberek figyelmét az óvatosságra!
A történetünk egy babafotellel indult…
Kislányunknak a mama szeretett volna babafotelt vásárolni. Ehhez segítségül a google-ban rákereset, a lehetőségekre, ahol rá is talált a tökéletesnek tűnő darabra.
Rögtön szólt, ha nekünk is tetszik, rendeljem meg!
Én is megnéztem, elolvastam a véleményeket, amik egytől egyig csak jót írtak…
A rendelés közben kiderült, hogy előre utalással van lehetőség a megrendelésre, ezért elbizonytalanodtam, de megnyugtattuk magunkat, azzal, hogy a vélemények pozitív visszajelzést adtak. (Ez a történetben fontos info lesz)
Szóval február 24-én megrendeltük, átutaltuk az összeget, amiről meg is kaptuk az elektronikus vissza igazolást. Az egy kicsit fura volt, hogy 15-25 nap a szállítási idő, de ez legyen a legkisebb gond.
Telt, múlt az idő, de a csomag nem érkezett meg, ezért tájékoztatást kértem, ami így szólt:
A válasz elég nyugtalanítónak tűnt:
Sőt! Felháborodva válaszoltam!
De, mivel erre sem érkezett válasz, nem tudtam mit tenni… kivártam a 3 napot, ami alatt szintén nem jött értesítés, és csomag sem, úgyhogy meglehetősen ingerült lettem, ezért újból próbálkoztam.
Itt már jogszabályi hivatkozással és némi ráhatással, hátha…
Az oldalt felkeresve próbálkoztam véleményt írni és mily meglepő, nem engedett. Vajon azok a vélemények, amiket korábban olvastam hogyan kerülhettek fel?
Valószínűleg nem vásárlók által, mert ezek alapján nem hiszem, hogy sok pozitív vélemény került volna fel!
Bejelentkeztem a másik e-mail címemmel az oldalra és újból megírtam kedves, szívhez szóló észrevételemet.
A válasz jött is, néhány perc múlva! Sűrű bocsánat…meg, hogy elnézést kérnek a csomagom elveszett külföldön…bla, bla, bla.
Kívánom-e újra megrendelni, ami a megrendeléstől számítva, kb 30-40 nap várakozás után érkezik majd meg.
Vajon honnan tudják egyáltalán a rendelési számom, hiszen másik e-mailről vagyok bejelentkezve és nem szerepelt benne a megrendelés száma sem?!
Természetesen, válaszoltam, hogy nem kívánom újra megrendelni. Az összeg visszautalását 8 napon belül kérem, hogy teljesítsék, mert kénytelen leszek jogi lépéseket tenni, ami egyéb, nem várt költségeket eredményezhet.
Aztán időközben a korábban megadott e-mail címről érdeklődtek, hogy írjam meg a megrendelési számot, utána néznek.
Ennek eleget téve, közöltem a rendelési számot az előzőleg másik e-mailre küldött üzenet szövegét, majd megerősítettem, hogy nem kívánom megrendelni mégegyszer és újra a számlaszámot, számlatulajdonos nevét. Nyomatékosan és elég bosszúsan, mert már április 6-át írtunk és sehol semmi nem történt!
A 8 nap eredménytelenül telt, így a Fogyasztóvédelemhez fordultam, akik válaszoltak is. Továbbították az illetékes hatóságok részére, akik kivizsgálják az ügyet.
A kivizsgálásról szintén kaptam tájékoztatást, hogy keressem az illetékes Bíróságot vagy a Békéltető testületet ahol a ptk szerint eljárást kezdeményezhetek.
Továbbá megküldik a megkeresésemet az illetékes weboldal tulajdonosának (nem magyar) akiknek 5 napon belül válaszolniuk kell.
Közben a számlavezető bankkal felvettük a kapcsolatot, mert bankkártyával történő fizetés esetén, ugyanis visszaterhelésre (chargeback) is van lehetőség, ha a pénzvisszatérítés nem történik meg, a cég elérhetetlen, esetleg csődbe megy.
Néhány nap múlva az összeg visszautalásra került. A nem magyar cég (weboldal tulajdonosa), természetesen nem válaszolt.
Közösségi oldalon, külömböző csoportok vannak, ahol vásárlással kapcsolatos véleményeket lehet megosztani és érdeklődni.
Ilyen csoportban érdeklődtem, miután nem válaszoltak az e-mailemre, ahol azt tapasztaltam, hogy a 25 hozzászólásból, egy sem volt, aki megkapta a már kifizetett terméket!
Aztán megosztottam az én történetemet, ami szerencsésen végződött. Már volt aki megkeresett és segítséget kért!
Az ominózus weboldal, amit szándékosan nem nevezek a nevén, mert ugye az ördög sosem alszik és a jogszabály az akkor is jogszabály, ha ez az oldal valószínűsíthetően több száz embertől csalt ki pénzt ilyen módon, és károsított meg!
Erre, a weboldal közösségi oldalán, kommentelő, elégedetlen vásárlók megkeresése után döbbentem rá, akik már rendőrségi feljelentést is tettek!
Remélem aki ráismer erre az oldalra, csatlakozik a feljelentőkhöz és abban is bízom, hogy aki “odavetődik”, felismeri – mivel még mindig gond nélkül üzemel az oldal – eszébe jutnak az olvasottak!
Nagy Anett
Koraanyu
“A blogon megjelenő írások, fotók egy része saját szellemi termékeim, a szerzői jogokról szóló 1999. évi LXXVI. törvény vonatkozik rájuk. Engedély nélkül felhasználásuk, valamint a szerzői jog bármilyen megsértése jogi következményeket von maga után.”
További tartalmakért keresse a koraanyu facebook oldalát, melyet itt talál.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: